måndag 9 november 2009

Här är det fortfarande sjukstuga, det är även fortfarande jag som är värst. Ronja snorar och kraxar lite men det märks inte på hennes humör vilket är tur. Jag å andra sidan har fortfarande ögoninflammation, den blev inte bättre av att jag gick ut i lördag, attans:) Jag har även fastnat med förkylningen från helvetet. Huvudvärk och ont i halsen samt snorig. Det som är problemet med min förkylning är att jag är konstant täppt i näsan. Vilket nässpray jag än har provat så är jag täppt. Snoret är segt och gulgrönt och jag blöder ur näsan. Härligt att få känna att jag lever:)

I lördags vart det spontanfest vilket var väldigt trevligt. Det är dock alltid trevligare hemma på förfesten än när man går ut men eftersom jag inte går ut så ofta så övertalade jag Lisa och det blev trevligt i slutändan.

Idag har jag varit på vårdcentralen för att undersöka mina ögon, sköterskan konstaterade att det var en ögoninflammation (!) och jag har fått antiobiotika för det. Tack för det!

Nu sover Ronja och jag ska lägga mig och vila mitt onda huvud på soffan en stund innan sambn kommer hem. Det är en stor dag för Urban idag, han ska köpa en ny mobiltelefon!! Det är verkligen en sensation. Vi har haft en lång och stundvis hetsig debatt huruvida hans telefon förstör laddarna och jag anser nog att jag faktiskt vann när han inatt laddade sin telefon med den sista hela laddare, min, och när jag skulle använda den på morgonen så var den, tatatata, trasig. Han skulle aldrig erkänna det men jag vet innerst inne att han också vet.

jaja nu ska jag inta viloläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar