måndag 27 juli 2009

kväll

Nu är det kväll och det har varit en bra dag idag. Efter en mulen morgon sprack solen fram och det blev en solig och varm dag. Jag har idag köpt blommor och planterat till vardagsrumsfönstret. Det blev väldigt bra så jag ska ta kort på det och lägga ut imorgon. Jag hittar inte kameran just nu.. Jag och Ronja tog en cykeltur i den härliga kvällssolen och så fick hon ligga ute på en filt på gräset men det var en alldeles för liten filt för hon rullade ner i gräset hur lätt som helst.

Imorgon kommer prästen hit, han som ska döpa Ronja på söndag. Det ska bli roligt att träffa han, måste bara bada ungen först, kan ju inte vara en lortgris när hon träffar prästen.. Annars har vi inte så mycket planerat imorgon, Ubbe ska tömma garaget och vi ska lalla på. Kanske att jag gör en insats här hemma och städar då jag ska ha mammaträff här på onsdag.

Oj justja jag glömde en ganska, för mig, viktig detalj. Ronja ställde sig upp mot Urban ikväll. Shit, vi sänkte sängen på stuberten efter det.. Jag som tyckte att hon var duktig som lärt sig att sätta sig upp själv och så kommer dethär.. Jaja snart går hon väl också..

Nu ska jag gå och lägga mig snart för om det blir som inatt så vill jag hinna sova lite. Hon vaknade alldeles för tidigt för min smak.

sov gott!

2 kommentarer:

  1. Jo snacka om att tiden går fort men Ronja har också vuxit :)
    Jo vi blev nöjda med det, finns ju dock inte så stort utbud då det är lägenhet och jag känner inte för att lägga ut så mycket pengar då det kanske blir husköp med tiden :)

    SvaraRadera
  2. Anonym22:38:00

    Ser fram emot bilderna på dina planteringar =)

    Kram Camilla

    SvaraRadera