torsdag 19 februari 2009

Igen

Jaha då har jag återigen startat en blogg. Det var ett önskemål från en kompis söderifrån som vill hålla sig uppdaterad med lillan och det är ju ett ganska bra sätt att hålla sig uppdaterad utan att behöva komma och hälsa på:). Skämt åsido så kanske det kan vara kul att dokumentera lillan men även husbygget, jag skriver bygge då det känns som så mycket mer än bara en renovering.

Ja lillan då, hon är nu snart åtta veckor och väger ca 6 kilo. Hon är 58 centimeter lång och har en ordentlig dubbelhaka, sorry Ronja, mitt arv:(. Jag märker dag för dag nya saker med henne, som ogår då jag märkte att hon kan skrika till det börjar tjuta i mitt öra och nej jag misshandlade henne inte utan jag var alldeles för långsam med att slänga fram maten. Tålamod är ingenting som bejbisar har medfött utan det är nåt man får under uppväxten.

Vi bor för närvarande hos svärmor då värmen i vårt andra lånade hem för tillfället lyser med sin frånvaro, förbannat så kallt det är, 11 grader var det igår, inomhus!!

Då ska vi se, första inlägget är skrivet och nu hör jag att bejbisen knorrar så nu är det dags att mata, som sagt det där med tålamodet är ingen lek.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Oj så roligt, denna blogg ska vi verkligen följa! (däremot så skrev du fel adress i mejlet, blogspot stavas bara med ett "b", men de flesta kanske förstår den lilla missen och kommer in på rätt ställe i alla fall...

    Kram kram

    SvaraRadera