onsdag 25 februari 2009

kommentarer

Många har frågat hur man lämnar kommentarer och nu går det även om man inte har ett konto. Det är bara att välja anonym så ska det fungera.


Lillan sover så jag har passat på att smyga upp för att blogga lite.


Idag ska vi till våra bb-kompisar, det ska bli trevligt, sen ska Linnea och David komma hit och hälsa på en sväng, tror dock att de får nöja sig med mig och Ronja då Ubbe ska till huset och bygga lite.


Jag kanske ska säga lite om huset. Vi har köpt ett hus, det är min morfars gamla hus som är byggt 1970 och i princip inte gjort nåt i det sen dess. Vi har rivit ut alla tak och nästan alla väggar plus att vi slagit ner en vägg för att få ett större badrum. Det känns som ett enormt projekt och det är det också. Ubbe är där i princip hela sin fritid vilket känns tråkigt då vi aldrig får se honom men jag förstår samtidigt att det måste göras då vi har så tur och får så mycket hjälp från olika håll. Huset ligger på Djupviken, eller sundet som Ubbe säger. Det ligger jättebra till med bra läge då man har barn framförallt. Vi har tänkt oss att flytta in nån gång i maj hoppas vi, de som äger huset vi bor i nu kommer hem då och kastar ut oss :) nä men nog ska väl insidan vara klar då hoppas vi. Men ni ska inte tro att det är klart då, nej nej, då river vi garaget och bygger ett nytt. Nu är det helt legitimt att säga att vi inte är riktigt kloka...


nu ska jag gå och mysa lite med lillan!

2 kommentarer:

  1. Anonym20:37:00

    Ska göra ett nytt försök att skriva ett par rader till dig. Kul att läsa och se vad som händer hos er, är grymt imponerad av att du hinner/orkar skriva så ofta!! Men jag är glad så jag ska inte klaga, vill så gärna komma upp och se hur ni får det i ert nya hus! Spännande... var ju där en gång innan renoveringen för typ 4-5 år sedan, oj är det så länge sedan vi jobba ihop! jaja vore kul att se hur det ser ut sen.
    Kram på er alla tre./Alex

    SvaraRadera
  2. Anonym10:42:00

    Ja, nu funkar det!!! Det är superroligt att läsa om er!
    Puss och kram
    /Klara

    SvaraRadera