torsdag 7 januari 2010

Busunge

Ronja är en riktig busunge nu på kvällskvisten. Hon springer, ja faktiskt, runt i köket och till sitt rum och bara skrattar när man jagar henne. Så kul har vi!

Vi har varit på Bvc idag för vägning, mätning, läkarbesök och vaccination. Hon väger lite drygt elva kilo och ä 76,5 lång. Hon växer med andra ord.

Nu ikväll har jag gjort potatis- och purjolökssoppa till middag, den blev jättegod. Jag gjorde även vitlöksbröd med västerbottensost och aioli, mmm...

Nu ska jag snart iväg och jobba, känns väl sådär men jag är ju iallafall pigg eftersom jag inte vänt på dygnet sen resan..

Hoppas alla har det bra ute i kylan för det är lite väl kallt till och med för mig.

2 kommentarer:

  1. Mums vilken god middag ni hade ätit! Melker väger 10,9 och är 78 lång så de är rätt så lika...:). Hör av dig imorgon när du vaknat så kanske vi kan styra upp nåt i helgen. Kram

    SvaraRadera
  2. Anonym17:47:00

    Hon är tyngre än vad både Moa(10) och Sanna(9,4) var i samma ålder, lite längre än Sanna(75) men Moa var hela 80cm.
    //Lenita

    SvaraRadera