fredag 4 september 2009

En tanke..

En sak har bekymrat mig ett tag nu. För ett tag sen var jag, Urban och Ronja på Beijers i nåt ärende, kan inte minnas vilket. Iallafall så ser jag en gammal killkompis med ny flickvän komma in i affären. Hon kanske inte är ny egentligen men jag har aldrig träffat henne utan bara hört talas om henne. Det var ett tag sen vi sågs så jag tyckte det var roligt att se honom igen. Jag ser att han ser mig men han tror att jag inte såg att han såg och helt sonika vänder sig om och går. Jag har ingen aning om ifall han går för att han ser mig, ifall han glömt nåt i bilen eller någon annan anledning. Det har bara bekymrat mig då vi brukar prata då vi ses. Vi är då inte osams så vitt jag vet så jag förstår inte riktigt.. Vi får väl se om vi möts igen ifall samma sak händer..

Idag startade vi morgonen med att ta en morgonpromenad på en timma. Det duggregnade bara litegrann så det var skönt. När vi kom in däremot så började det att vräka ner så vi hade tur. Jag ringde och bad pappa komma hit och vara med Ronja så att jag kunde åka och handla till ikväll då jag ska göra en paj. När jag kom hem hade förstoringarna jag beställt kommit och det blev helt ok. Jag har ju inget att jämföra med med jag tycker det blev bra. Självklart ser jag ju skillnad på de kort Jennie har tagit och de jag tagit med min kamera men de duger tills vidare. Jag packade in Ronja i bilen och åkte till Claes Ohlson för att köpa ramar. Har satt in dem i ramar och det blev jättebra. Ska ta kort på det senare i helgen så ni får se hur det ser ut. Måste bara hitta en plats åt dem också.

En annan sak som hänt idag är att Ronja ramlade på en leksak och när jag lyfte upp henne kom det blod ur hennes mun. Förstå paniken när jag såg det.. Jag torkade lite och sen fick hon skölja med lite vatten så att jag kunde se vart hon blödde och jag bedömde att det inte var någon fara. Jag är lite stolt över mig själv faktiskt att jag behöll lugnet. När Selma blöder brukar jag alltid fälla nån tår och bli svimfärdig..

Ikväll väntar födelsedagskalas och surströmmingsfest. Vi är lite dubbelbokade men det gick att lösa så att vi hinner med båda.

Ha en bra helg allihopa så ska jag återkomma med lite bilder..

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul att se hur det blev! Ha en mysig helg så ses vi. Trött kille nu efter badet...Kram

    SvaraRadera
  2. halloj! hoppas att han vände om då han glömt något! lunch på tisdag! kram

    SvaraRadera