torsdag 17 september 2009

storkok

I måndags lagade jag mat åt Ronja. Det är inte vanligt så jag är lite extra stolt över det faktiskt. Idag kände jag mig inspirerad igen så nu står grytan på spisen. I måndags fick hon:

1 potatis
1 liten knippe broccoli
1 morot
Falukorv
Lime-och chilikrydda
Oregano
peppar

Jag kokade ihop allt och hällde sedan bort vattnet och mixade ihop allt med smör. Grymt gott tyckte till och med jag. Ronja åt som bara den och inga tårar som det brukar bli vid matdags.

Idag får hon:

1 potatis
1 liten bit palsternacka
1 liten bit kålrot
purjolök
1 liten kvist broccoli
1 morot
Bacon
Lime- och chilikrydda
Oregano
Peppar

Jag gjorde denna på samma sätt och mixade sedan med smör och grädde. Det blev jättegott och smakrikt faktiskt.

Är det någon som vet en bra sida med mattips till sånna här småttingar skulle jag vara tacksam.

ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar