tisdag 24 november 2009

Vilken jävla skitdag

Vi har haft idag!

Klockan 10.00 skulle jag infinna mig på Sunderbyns ögonmottagning. Vi åkte vid nio för att vara ute i god tid och jajamensan vi hann. Det tog ca en halvtimma att kolla ögonen för att konstatera att jag åkt på en virusinfektion i ögat som kan ta flera veckor/månader att läka. Perfekt tänkte jag som skulle hos frissan klockan tolv, vi hade ju gott om tid. Ja det vara bara vad vi trodde det för när vi kom til bilen så vägrade den att samarbeta med oss. Ubbe stoppade i nyckeln och vred om. Eller försökte att vrida om för den gick inte längre än till första snäppet och sen var det stopp.. Vi gick in och åt lunch och funderade på hur vi skulle göra. Efter mycket om och men så var vi iallafall tvungna att ringa bärgning. Problemet var bara att vi hade barn, hund och inget koppel vilket försvårade det hela väldigt mycket. Kenneth satte iväg för att hämta oss medan bärgaren tog våran bil. Där stod vi med en grinig, hungrig unge, en barnstol och en hund i ett spännbandskoppel i pissvädret i pisslule.. Vi var hemma klockan 17.00 igen efter en lååångdag..

Nu ska jag lägga mig med min kära på soffan och slappa.. det är vi båda värda efter idag!!

1 kommentar:

  1. Usch vilken kass dag! Trist med virus, men då kanske du får bort sk*ten en gång för alla! Synd på klipptiden,hade varit kul att se vad som skulle hända!

    Kram

    SvaraRadera