lördag 3 april 2010

bloggbråk

Vad jag gillar bloggbråk, så länge jag inte är medverkande:)

Jag läste för ett tag sen en blogg där författaren ondade sig över innehållet i vissa bloggar och att det var tråkiga. Jag kan hålla med men samtidigt så är väl en blogg till för att skriva av sig om vad man vill, det är väl snarare så att man som läsare kan välja vad man vill läsa och inte? Vill jag inte läsa om gravida som beskriver varje stadie i graviditeten då gör jag inte det und so weiter..

När jag ändå är inne på mina funderingar så kan jag väl ta en annan fundering som jag haft angående musik. Jag läste för ett bra tag sen en krönika i PT på sidorna som heter Om unga. Iallafall så var det en kille som skrev om olika musikstilar, den kan ni läsa här. Jag kände att jag blev rent förbannad över det han skrev. Alla har väl rätt att tycka, det är jag inte emot men snacka om kränkningar. Om han bara hade åsikter om musiken hade jag skititi i det men han har även åsikter om de som lyssnar på musiken och det är det som gör mig förbannad. Men det kanske är det författaren vill, provocera. Isåfall lyckades han iallafall med mig. Det är väl en petitess i dagens värld men det retar mig ändå.. Jag hatar folk som anser sig "överlägsen" andra människor.. Usch!

Nu ska jag gå och bli på bättre humör för nu blev jag irriterad igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar