tisdag 20 april 2010

Ja då var det tänkt..

..att det skulle vara dags för vinlotteri. Jag ska dit, men jag har inga större förhoppningar på att vinna nåt. Jag har faktiskt vunnit nån gång så det är ju inte synd om mig men det känns ju som ett skämt när det finns de som vunnit tjugotalet flaskor och klagar.. Jag skiter i om det var längesen, sätt er in i hur det känns och aldrig vinna och när man väl vinner så är det ett tredjepris, dvs två flaskor. Jag är inte bitter så läs det med glimten i ögat:)

Vi har en grinig unge, nja det är väl inte helt sant men nästan. Igår skulle vi på familjens hus, vi kom dit och tänkte deltaga i denna dagliga sångstund. Sagt och gjort så satt vi nere i källaren, som för övrigt är nyrenoverad. När sångstunden började så hade Ronja inga som helst planer på att sjunga, det enda hon hade inom synhåll var den slitna gamla rutschkana som jag och Johanna konstaterade har funnits sen typ -82 då stället öppnade. Jag sjöng och sjöng men hon blev bara arg när jag hämtade henne från hennes nyfunna passion. Efter ett tag gav jag upp och vi gick tillsammans med Johanna och Elsa upp och lekte där istället.

Nu står hon ocg gnäller vid mitt ben så nu ska jag gå och klä på henne. Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte vunnit en flaska sen vinlotteriet där på hösten - 58 när jag och mina väninnor träffades, fikade, virkade och försökte vinna denna förbjudna dryck. Men ikväll hoppas jag på vinst...:)

    SvaraRadera
  2. Nån gång måste det ju bli din tur! Så är det ju bara. Annars kanske man skulle ha en ny strategi så alla får vinna nån gång, hörde om några som hade att om man vunnit så kunde man inte vinna nästa gång.. tills alla vunnit då.. sen fick alla vara med igen. Kanske skulle bli rättvisare då?

    SvaraRadera