måndag 5 oktober 2009

Mat

Idag har jag lagat mat till Ronja och jag vill gärna bjussa på receptet då jag tyckte det blev väldigt bra.

1 morot
1 bit palsternacka
köttfärs
lök
kokosmjölk

Jag tärnade alla grönsaker och brynte det och köttfärsen i smör. Sen hällde jag över kokosmjölken och sen fick det koka ett bra tag. Jag kryddade med lite peppar och paprikapulver.

Annars då? Jo, febern har äntligen släppt, jag somnade klockan nio igår och vaknade klockan 6 imorse och då var jag feberfri. Det var nog bara sömn jag behövde helt enkelt.. konstigt bara att ha feber men inte vara förkyld eller nåt. Jaja nu är det över och en ny vecka att överleva. Denna vecka ska vi

-bada (i grupp eller själva beroende på vad jag beslutar mig för)
-laga mycket god mat (motivationen har även här återkommit)
-kanske baka.. (ja jag skriver kanske så får vi se vad som händer)
-mammaträff imorgon ute på Klubben

Men framförallt så ska vi vara snälla och glada mot varandra hela familjen. Ok det kanske mest gäller de vuxna i familjen. Jag har lovat att inte vara Häxan surtant och han har lovat att uppskatta det jag gör lite mer.. Vi får se hur det går.

Ikväll står det Gulaschsoppa på menyn och jag ska faktiskt göra den själv för en gångs skull, annars brukar vi köpa men jag kände att jag ville prova att göra själv.

Nu ska jag ta hand om Ronja för hon gör allt hon inte får så att jag måste springa hela tiden. Sen väntar vi på ett paket som kommer med posten idag.

ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Men så gott med gulasch, det måste jag också göra någon dag när jag får tillbaka lite matinspiration.

    Kram

    SvaraRadera
  2. åhh låter som att ni också lider av samma vuxen problem som vi ibland! gulash lät gott puss

    SvaraRadera