tisdag 6 oktober 2009

Ronja slocknade i vagnen efter mammaträffen så nu sitter jag här och väntar på att Ubbe ska komma hem och börja med maten, oj vad lat jag lät nu men han skulle handla på vägen hem så det är därför jag inte kan börja med maten. Det blir parisare idag.

Ronja skötte sig utmärkt på träffen, glad och snäll som vanligt, det var bilresan hem som var en pina. Hon är inte så nöjd alla gånger och är inte sen att berätta det.. Bättring där Ronja!

Jag har beställt en höstoverall till Ronja som hon kan ha i vagnen för hennes flisbyxor som används flitigt just nu har blivit aningens tajta.. Jag vill helst ha overall då byxor och jacka är lite bökigare att ta på henne. Hon är inte lika snäll och ligger still när jag ska klä henne som hon var förra vintern.. Sen kan man vika över ärmarna så att jag inte behöver ha vantar på henne för hon är en expert på att ta av dom. Det följde visst även med en mössa i beställningen, hon har ju inga:) Paketet som posten kom med igår har ompaketerats och ska skickas vidare till storstan och en blivande ettåring. Hoppas bara att det faller mamman i smaken och att det inte var för gulligt.. Ska visa vad det var när det kommit fram och inte är någon överasskning längre.

Imorgon vankas bad med mammakompis. Jag har beslutat mig för att sluta på simmet och åka och bada själv istället så imorgon klockan tio ska vi åka och bada. Härligt!

Nu kom han hem så nu ska jag duka. Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Anonym10:22:00

    Ja, vad kul att du fått tillbaka inspirationen! Och så stor hon ser ut att ha blivit på bilderna!
    Kram Klara

    SvaraRadera