söndag 4 oktober 2009

ok nu kör vi!

Nu är jag tillbaka! Jag har inte varit så inspirerad men nu har det sakta kommit tillbaka. Tecken på att det börjar komma tillbaka är när man kommer på sig själv med att formulera blogginlägg när man ska sova.. Hur sjukt är det?

Febern höll sig borta igår, eller rättare sagt så vägrade jag att använda febertermometern vilket ledde till att jag ju inte hade någon feber..:) Festen igår var på hemmings egen mittpunkt Hifton i Hemmingsmark och inget ont om Hemmings men fy fan vad långt det är dit!!! Festen var dock super så det var helt klart värt en resa dit för att fira grabbarna som fyller trettio. En rolig grej som hände i bilen påväg dit var att våran chaufför frågade Urban om det är han som fyller trettio nästa år, hahahahaha vilket skämt! Åter till festandet så säger jag som så, det kommer att dröja till nästa gång.. Inte för att jag mår dåligt utan för att jag känner att det har varit lagom med fester nu på ett tag..

Nu en liten uppdatering om Ronja eftersom bloggen handlar om henne också:) Hon sover i sitt eget rum sen några kvällar tillbaka och det går jättebra. hon har även många tänder på g vilket leder till en inte alltid så lågmäld gnällspik men vad gör väl det när man ser ut sådär... Detta är en bild på förra helgens febertjej..




Med huset går det framåt också, Ubbe har kapat och målat allt virke som ska sitta på garaget så nu är det bara att snickarna kommer och börjar spika så att garaget snart är på plats. Inne har det dock inte hänt så mycket, det hänger fortfarande inte nånting på väggarna men vi har nya fina gardiner i vardagsrummet iallafall. Ska ta en bild när jag laddar kameran nångång.

Ett litet dilemma som ni kanske kan hjälpa mig med.. Vi går ju babysim och Ronja älskar ju att vara i vattnet och hon älskar att vara med andra barn. Problemet kommer här: Vi börjar 14.30 med simmet och våran instruktör har möte till 14.30 vilket tyder på att vi kanske inte börjar på utsatt tid alla gånger. 15.00 kommer nästa grupp vilket gör att vi max har 20-25 minuter effektiv badtid. Nu är jag inte snål så men jag betalar nästan lika mycket för min vattengympa på torsdagar som är en timme i vattnet vilket jag tycker är lite konstigt. Det tar nästan längre tid i omklädningsrummet än vad vi är i vattnet och då känner jag att det inte riktigt är rätt.. En annan sak är att de saker vi gör på babysimmet känns bara som en repetition då vi redan har hunnit göra de moment som vi ska göra nu i förra gruppen.. Problemet är alltså detta, ska jag fortsätta och snällt finna mig i att det är såhär, det är ju trots allt för Ronjas skull eller ska jag hoppa av och åka och bada själv med henne??? Ja det är som ni ser världsliga problem vi har att göra med:)

Nu ska jag gå och vila en stund till, kanske till och med plocka fram febertermometern.. hmmm vi får se. Ha en underbar söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar