söndag 13 december 2009

Fan, jag brände mig i bastun igår. Jag bastar väldigt sällan men igår slog vi på stort och bastade alla sex. Jag kom dit först och skulle vara snäll och värma upp bastun så jag tog skopan och hällde på vattnet på aggregatet. Jo men tjena, då steg ju ångan upp som vilken treåring skulle kunna räkna ut, men inte jag inte så jag höll kvar handen vilket resulterade i vad som känns som en dödlig brännskada. Så farligt är det ju förståss inte men ont gör det. Jag är alldeles röd och svullen och det känns som att handen ska brinna upp. Så farligt är det ju inte heller men det gör faktiskt ont och jag är svullen. Jag smörjde in den med Inotyol igårkväll, alltså Ronjas rumpsalva. Den gjorde att det inte sved hela tiden iallafall men då kladdar den ju desto mer. Känns iallafall lite bättre idag.

Vi poppar barnkammarboken och ser på morgontv och snart ska vi äta frukost för att sen packa ihop och åka hem.

Min diet går det bra med, jag tror att jag ligger på ca -3 vilket är bra. I helgen har jag dock skitit i den, har ändå inte varit värst. Jag brukar kunna vräka i mig chips ganska bra men det har gått bra. Jag kanske äntligen börjar få en sund syn på snacks. Jag behöver inte vräka i mig som att det är sista gången.

Nu ska jag plocka fram frukost. Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar