fredag 26 juni 2009

det går utför..

Nu är jag i sthlm och det allt annat än semester. Min förkylning blir bara värre. Näsan är täppt och inget nässpray hjälper så jag är konstans täppt i näsan. Det enda som hjälper i en stund är att jag stoppar in lite papper i näsan som suger upp snoret. Då kan jag andas litegrann en stund men sen täpper det igen. Snoret är dessutom väldigt illgult och jag har för mig att det inte är så bra. Halsen värker och jag har dessutom inte mycket till röst kvar.

Sen då över till sömnen och då kommer vi osökt in på Ronja. Hon sover skitdåligt rent ut sagt. Sover ingenting nästan på dagarna, är trött och grinig på kvällen, vaknar flera gånger på natten och gör tillslut morgon klockan fyra. Hur mycket jag än försöker så somnar hon inte om. När jag sen blivit pigg så somnar hon om i ca en halvtimme. Jag var så trött inatt så jag bröt nästan ihop. Jag vet att det finns fler som har det såhär men det gör det inte lättare för mig ändå. Det hade varit mycket lättare att handskas med Ronja om jag inte varit så himla förkyld och vice versa. Jag är ingen bra mamma just nu och det gör det inte lättare att Ubbe stannar i sthlm till på onsdag. Jag vet att det bara är två dagar till men jag var så himla inställd på att han skulle vara hemma på måndag. Humöret är inte det bästa just nu, jag känner att jag inte är någon bra mamma just nu och jag får så dåligt samvete för att Ronja oftast är glad då hon vaknar och jag blir extremt bitter på Urban som får åka och jobba och som inte förstår hur jobbigt det är. Han tycker att jag ju är ledig hela tiden. Det är även synd för jag känner att mikn stockholmsresa är lite förstörd.. Jag vet att det även kommer att gå över men det hjälper verkligen inte att folk säger det åt mig just.

Ja det var ett gnälligt inlägg från en förtvivlad mamma..

2 kommentarer:

  1. kära du! jag förstår verkligen hur du känner!ibland finns det inte ork till att vara på topp Anna. man får tycka att det är jävligt jobbigt , för det är det ju ibland! synd bara att detta skulle ske på resan du sätt fram emot så mycket! när du kommer hem hoppas jag få bjuda på lunch! kram c

    SvaraRadera
  2. Anonym07:11:00

    Men oj det lät ju inte så roligt. Förstår dig och vet att man inte blir piggare bara för att man vet att andra har det likadant...Sover Urban med er nu i Sthlm? Vi ses när ni kommer hem! /Jennie

    SvaraRadera