söndag 7 juni 2009

kvällens lugn och målning

Jag sitter i våran nya soffa i vårat nya hus och surfar på internet medan Urban är ute och målar huset. Ja inte hela men runt fönstren då de ska plåta i veckan.

Vi har haft problem med korkade fåglar. De samlar mask på våran gård, sen flyger de in i våra fönster i vardagsrummet och smetar masken på rutan. De enda som är glada över detta är kvarterets katter som ligger under buskarna och attackerar när fåglarna ramlar i backen efter kraschen. Behöver jag säga att det är fullt med fjädrar under våran buske. Det är ett rikt djurliv här på Djupviken..

Idag har vi som sagt städat ut huset i Pitsund. Det känns väldigt skönt att det är gjort då det har varit ett litet orosmoln som hängt över en. Sen har vi bara stökat på i huset, jag och Ubbe passade på att åka och handla lite medan mamma, pappa och Mona var här och tog hand om lillan.

Imorgon ska jag ta tag i mina möbler jag har uppe på övervåningen. Jag ska olja in bokhyllan jag köpte på Lions loppmarknad som jag lovat att lägga ut bilder på som jag inte har gjort. Skäms på mig! Jag tänker att om jag tar en möbel om dagen så har jag väl ett realistiskt tidsperspektiv. Jag och mamma ska gå och köpa tyg till stolarna imorgon så att vi/hon kan klä om dom.

Nu ska jag mysa lite med Ubbe och äta lite chips!

1 kommentar:

  1. OJ vad spännande!! Ser fram emot bilderna!!

    SvaraRadera