tisdag 16 juni 2009

Småfix

är vad jag pysslar med då Ronja har somnat. Jag hinner knappt sitta vid datorn då jag bara vill gå runt och småpyssla i huset. Igår rensade jag ut Ronjas rum och gjorde iordning det. Mamma har sytt gardiner till det och de vart jättefina. Ska återkomma med lite bilder.

Idag har jag hängt upp gardiner i vardagsrummet. Ubbe var väldigt skeptisk till att jag skulle klara av att hänga upp en gardinstång själv.. Behöver jag säga att det triggade mig ännu mer och det blev skitbra!

Jag har även gått och blivit rejält förkyld, i måndags när jag vaknade var jag alldeles blöt i svett. Jag tog två alvedon och somnade om och vaknade vid halv tio och kände mig mycket piggare. Värt att nämna är att även Ronja som till halv tio:)

Dagen idag har spenderats med Rebecca och hennes två underbara barn. Nelle, hennes äldsta har roat Ronja hela dagen. Hon busade med Ronja inne på Kapahl så att Ronja kiknade av skratt. Roligt!

Ubbe är ute och målar fasaden och jag har just sett Parlamentet. Det börjar ta lite form härinne, jag har börjat fundera vart jag ska hänga upp lite grejer på väggen. Köksbordet är lite av ett huvudbry då jag inte riktigt vet hur jag ska slipa det. Jag tror att det måste slipas med maskin och jag vet inte riktigt hur djupt man kan slipa det. Det är även två iläggsskivor som även de måste slipas så att alla får samma färg. Kanske ska lämna in det på ett snickeri kanske.. Stolarna blev då väldigt fina, ska ta bilder på dessa så ni får se hur det blev.

Nu ska jag se Berg flyttar in när hon ska flytta in hon Börje Salming.

ha det bra!

1 kommentar:

  1. Skämmes på mig som inte hälsat på sen ni flyttade in...men det ska det bli bättring på! Kram

    SvaraRadera