torsdag 11 juni 2009

regnig morgon

Det regnar ute och är kallt inne. Jag har inte haft sovmorgon idag då kakelmannen kom klockan kvart i sju för att foga det sista i badrummet. Nu är det dock klart och det enda som är kvar i badrummet är foder till fönster och latexfog i skarvarna mot golv och tak men det ska Ubbe göra. Behöver jag säga att det blev väldigt fint??

Jag fick ett samtal från byggnadsnämnden imorse, våra grannar motsäger sig våra byggnadsplaner. Hade nåt med för nära tomtgränsen att göra, jag var lite nyvaken så jag förstod inte men jag hade tänkt gå över senare för att höra vad de menar och vad vi kan göra för att de ska gå med på våra planer. Jag tror nog att det löser sig, det är vettiga grannar så det ska nog inte bli några problem.

Ronja springer omkring i sin gåstol och härjar. Det går fort fram kan jag säga..

Igår tog Urban tag i våra möbler och oljade in alla åtta stolar plus en bokhylla. Mamma har klätt om två stolar bara för att se hur det blev och de blev jättebra! Jag är hur nöjd som helst med tyget som jag valde. Bilder kommer senare.

Nu ska jag ta tag i dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar