torsdag 18 juni 2009

Sjukstuga

Ja det är inte så illa som det låter men inatt var vi ynkliga.. Jag har hostat och varit täppt i näsan och Ronja har haft feber men nu på morgonen mår vi tipptopp båda två, febern är borta och en glad liten tjej har kommit tillbaka och min förkylning känns mycket bättre. Va snabbt det kan gå.

Igår hade vi mammagrupp här på Djupviken, det var trevligt som alltid även om jag upplever att det var mycket mer avslappnat utan barnmorskan. Grymt trevliga mammor!

En rolig sak vi ska göra idag är att boka flyg till Stockholm!! Ubbe fick erbjudande att åka ner och jobba en vecka och på så sätt få en veckas extra semester och då passar jag på att åka ner och hälsa på vänner. Jag ska sova hos Rebecca men träffas mer än gärna så mycket det bara går så hör det nu alla blivande brudar!!

Idag ska vi ta en promenad eller bilen in till stan beroende på hur mycket tid vi har på oss. Det kanske inte är så bra att promenera då man hostar som jag gör även om jag inte hostat nåt sen inatt. Ja vi ska iallafall in till stan och fixa lite grejer. Först ska jag till IVAB för att se på nån krok som Urban hade sett där och ville ha. Skulle även behöva några krokar till handukar vid handfatet och jag tror att det får bli med sugproppar så läne tills vi bott in oss och gjort iordning badrummet.

Ikväll tror jag att det blir grillmontering, vi har ju fått en grill och det tar tydligen fyra timmar att montera den så det ska bli spännande att se hur det går. En sån grill har vi fått.


Nu ska jag gå och ge Ronja lite gröt och sen blir det stan. Ha en bra dag!!

1 kommentar:

  1. Anonym12:34:00

    Ja, vad kul! När kommer ni? Jag och blivande brud n2 2 åker till Dalarna nu över midsommar men vi är tillbaka på söndag! /Clare

    SvaraRadera