måndag 4 maj 2009

Bajs!

Ronja har varit förkyld mer eller mindre sen hon föddes känns det som. Jag kommer inte ihåg tide innan hon var förkyld. Igår började hon bajsa nåt typ av slem. Jag blev såklart orolig. Hon brukar bajsa ca en gång om dagen eller en gång varannan dag och nu började hon bajsa flera gånger om dagen, till och med i sömnen. Jag ringde vårdcentralen imorse som sa att det kan vara magsjuka eller att det är nån reaktion på förkylningen. Jag har svårt att tro att det skulle vara magsjuka för det är ändå fast bajs som kommer. Jag fick rådet att köpa vätskeersättning så jag åkte in till apoteket för att inhandla det och passa på att handla mat när jag ändå var i stan. Tror ni inte att ungen skiter på Kvantum. Jag kände odören hela tiden jag handlade och blev inte alls sugen på mat. Jaja det är ju tur att hon är lika glad hela tiden. Någon feber har hon inte heller. Det blir nog bra det här, hon har inte bajsat sen lunch så jag håller tummarna.

Mamma kom hit en sväng nu ikväll för att visa ett jättefint tyg hon fyndat på Kupan, eller var det Reprisen? Jaja hur som helst så ska hon sy en sommar-åkpåse till vagnen, det tror jag blir jättebra, det var ett väldigt fint och somrigt tyg.

När mamma ändå var här passade jag på att ta moppen till Konsum i Munksund för att köpa diskmedel och hårdbröd så älsklingen har nåt att göra mackor av imorgon bitti. Det är väldigt kul att köra moped, den går fort racermaskinen, jag var uppe i hela 45 km/h. De får inte gå fortare.

Imorgon ska jag träffa Jennie och Melker en sväng på stan, kanske en promenad senare med Linnea. Vi får se, det beror ju helt på hur lillan mår. Jag skulle även behöva tvätta, städa och förbereda lite för flytten.. Jaja det finns tid för det med..

ha en trevlig afton!

3 kommentarer:

  1. Vilken god frulle han får, diskmedel o hårdbröd:)! Kom att tänka på ett inlägg som Therese Samuelsson skrivit, där hennes dotter också haft liknande symtom som Ronja. Gå in o läs där så kanske du blir klokare!

    Ses imorgon! kram kram

    SvaraRadera
  2. hallå! nu vänta vi med spänning på bilder från ert nya kök! tror vi ses imorgon på stan kram kram

    SvaraRadera
  3. Anonym09:03:00

    Jag vill se bilder på köket!!!
    Puss och kram!
    /Klara

    SvaraRadera