söndag 31 maj 2009

Underbara helg och underbara mammor

I helgen sover vi som jag tidigare nämnt i Sjulnäs. I fredags grillade vi hos Peter (Ubbes bror) och Lenita. Det var väldigt gott och det blev faktiskt ganska sent. Ett gick vi hem och det var ganska längesen jag var uppe så länge. Det var trevligt.

På lördagen blev det jättefint väder så jag tog en liten morgonpromenad ner till Sara och Stefan för att hälsa på. Senare på dagen tog jag och Jennie en promenad. Klockan fyra hade Isk match så vi begav oss till Näsåkra för att bevittna ännu en förlust. På kvällen grillade vi hos Peter och Lenita igen, nu var vi dock lite fler. Vi var 12 vuxna och massa barn. God mat och gott sällskap gjorde att vi tillsammans med ca en miljon mygg satt ute till sena kvällen. Trots att benen kliar av alla myggbett idag så var det ändå väldigt skönt att sitta ute.

Idag är det mors dag så jag vill skicka en hälsning till min kära mamma och tacka för att hon ALLTID ställer upp!! Sen vill jag även sända en hälsning till alla andra mammor därute, vi gör alla ett väldigt bra jobb för det är inte alltid en dans på rosor att vara mamma.

Ronjas tänder har nu spruckit igenom och det är så gulligt att se de två små riskornen som lyser i munnen. Jag gav henne lite avocado igår med en vanlig sked och då hördes skeden när det slog i mot tänderna..Gulligt!

Nu ska vi ta en liten promenad till Sigges tror jag. Ha en underbar dag alla mammor och alla andra för den delen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar