lördag 2 maj 2009

inaktivitet

Ja jag vet, jag har haft bloggstopp i några dagar. Detta beror på att vi beslutade oss för att förlänga vintern lite til l och tog på oss vinterkläder och åkte upp till fjällen. Tyvärr bestämde sig vädergudarna, eller vem det nu är som bestämmer vädret, att sommaren skulle komma tidigt till fjällen också iår och det var rekordvarmt även där. Tyvärr hade jag bara med mig ett fult gammalt linne så jag har gått omkring i linne och långkalsonger typ hela helgen. Vi var ut med skotern en dag men sen fick den skjuts in i släpet och står nu för sommarförvaring i bodan i Sjulnäs. Hur som helst så har det varit helt underbart däruppe, vi har grillat och myst hela dagarna. Skönt att kunna vara där i sommarväder fast utan myggen..

I huset har det hänt grejer medan vi varit borta kan ni tro! Köket är numera monterat och golvet är på plats, har det lagt sig själv undrar nu väl då men nej det har det inte utan det har Kenneth och Peter gjort. Vi är extremt tacksamma, speciellt jag som fått umgås med Ubbe en hel helg:) Jag ska till bygget imorgon och ska då ta bilder som jag ska lägga ut. Alla plattor på väggarna i badrummet är också lagda men inte fogade, det ska han göra på måndag, det går framåt!

Hos Ronja har jag de senaste dagarna märkt ett lugn som inte funnits där tidigare, hon är mer nöjd än förut och det går längre mellan matningarna. I bilen upp till fjällen satt hon bara och pratade med sin långe farbrorn och somnade och sov i två timmar, det har inte hänt förut att hon sovit så länge i bilen mitt på dagen sen hon var nykläckt. Nu på vägen hem har hon bara legat och tittat och sen sovit nästan hela vägen..underbara barn! På nätterna har hon sovit mycket bra och bara varit glad på dagarna. Det enda som är lite kruxigt är att söva henne på kvällarna då det tar lite längre tid än vanligt, hon vrider och sparkar och gnyr men när hon tillslut somnar sover hon som en stock.

En liten uppdatering och det kommer bilder senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar