onsdag 13 maj 2009

Idag har vi haft mammaträff på Familjens hus, det var väldigt trevligt. Vi pratade om mat och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Amning är ju en helig sak som iallafall min BM verkar tycka är det viktigaste som finns. Inte konstigt att jag hade svårt att sluta trots att det var ett helvete.. Sedan frågade jag varför det inte finns välling från fyra månader och då sa hon att det var någon instans nånstans som hade tagit bort det för att de vill främja amning.. Tur att vi vuxna människor har myndigheter som kan bestämma vad som är bäst för oss... Inte så konstigt att man känner sig som en dålig mamma bara för att man inte kan hålla sitt barn med mat.. Tur att jag slutat ta åt mig av sånt och lyssnar på vad som känns bäst för mig och mitt barn. Min BM tyckte för övrigt att jag absolut kunde börja ge henne välling.

Jaja nog bitterhet för idag! Jag har iallafall varit förbi huset och behöver jag säga att badrummet blev fantastiskt fint. Hade dock inte med mig någon kamera så det blir ingen bild idag..

Lisa ringde mig igårkväll för att informera mig om att hon bokat hotellrum för när vi ska iväg till Stockholm i slutet av augusti för att se Coldplay. Detta är nåt jag ser framemot, jag älskar Coldplay! Sen kanske min ekonomi inte riktigt lämpar sig för detta men hon var så övertygande så jag kunde ju inte säga nej till det:) Vi ska iallafall bo här

Idag fick vi iallafall ett definitivt datum för när vi absolut senast skall vara ute från detta hus, de kommer hem den 4/6 så det ska vi väl klara, det enda jag bävar för är att städa ur detta hus och försöka ställa tillbaka allt som det var..Jaja det är ett senare problem och problem är till för att lösas.

Mitt intresse för begagnade möbler tycks ha smittat av sig på min sambo som efter att ha varit på tippen kommer hem med en gungstol han hittat i en container.. Bra jobbat! Det var väldigt fin och Kenneth har provsuttit i den. Ska nog kanske måla om den i någon fin färg, just nu är den svart med en guld- och en silverrand med en liten ängel vid sitsen.

Nu ska jag gå och se på lite nyheter och vänta på att Ubbe kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar