tisdag 26 maj 2009

Igår hade jag och Ronja en bra dag, vi började dagen med att åka till huset på Djupviken för att ta emot en skåp från Ballingslöv då de skadat ett av köksskåpen i frakten. Sen kom Linda och Harry och Jennie och Melker förbi för en promenad. Vi gick till Svartudden där vi gick förbi Carro och Mickes bygge och sedan gick vi vidare till Linda för en glass innan vi gick hem igen.

Idag har vi inte gjort så mycket, varit förbi på Swedbank och hälsat på Ronjas mormor och sedan tog vi en sväng förbi huset för att se hur våran garderob blev och jag kan säga att jag är mycket nöjd över resultatet. Det blev jättebra!

I kväll har mamma och pappa varit här då jag agerat frisör åt min far. Kenneth kom förbi för att mäta fönsterbrädor då de snart ska börja med fönstren i huset. Jag har någon typ av förhoppning att vi kanske flyttar in i huset nästa vecka, senast nästa helg..

Nästa vecka är det även dags för en vinlotterifest som jag ser fram emot och då vi ska vara på Fårön så vore det ju alldeles förträffligt om vi bor på Djupviken då.

Imorgon ska vi på Mammagrupp på Familjens hus, det blir kul som vanligt. Jag hade tänkt att promenera dit så vi får väl se hur mycket det regnar. Det skulle vara skönt för då kan Ronja sova både på vägen dit och på vägen hem. Vi får väl se. Jag hade tänkt vara i huset imorgon för att städa lite och kanske börja packa upp lite i klädkammaren.

Ronjas mormor har sytt en ny åkpåse till henne att ha i vagnen. Den är väldigt tunn så att hon kan ha den i sommar. Den blev fantastiskt bra och en bild på den kommer här nere bland några andra bilder.

Ha det så bra!


Här är en bild på vårat vardagsrum, dock inte rätt soffa utan den ska vi hämta i veckan på Antnäs möbler. Den nya soffan tog det ca 2 sekunder att välja, vi gick in genom dörren och Ubbe tittade till vänster och sa, -Den där soffan var fin, den tar vi! Så var det klart!

Här är en bild från hallen och in i vårat sovrum.

Här är i vårat sovrum mot klädkammaren som Kenneth fixat.


Lillan badar med sin pappa.. Tur att foten är ren.


Här kommer en bild på lillans nya åkpåse, den är sydd i ett påslakan som mamma hittade på Kupan för en väldigt billig penning. Den är sydd ungefär som en Voksi-påse där man lägger omlott. Vi är väldigt nöjda och hon har sovit två gånger i den idag. Den verkar inte bli för varm i sommar iallafall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar