söndag 23 augusti 2009

Hemma igen

Då var man hemma igen och vardagen gör sig direkt påmind.. Varenda gång Ronja ska sova nuförtiden så är det en kamp. Hon bara skriker och skriker och vänder sig och sätter sig upp, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill inte ta henne i min famn så att hon lär sig att somna så för då tror jag att jag gör mig en otjänst men det är jobbigt när hon bara gråter och gråter..

Helgen har varit riktigt trevlig, jag har självklart längtat hem men har ändå känt mig väldigt harmonisk av att veta att Ronja är hemma med sin pappa. Jag tror nog att Ubbe har känt att det varit nyttigt för honom också att få ha hela ansvaret över henne hela helgen. Det vi gjort i helgen är iallafall att vi på fredagen gick på stan en sväng för att sedan möta upp vänner för en middag på Söder. Trevligt! Sen på lördagen strosade vi lite på stan, jaja strosade kanske vi inte gjorde, eller jag men inte Lisa, shit va fort hon kan gå..:) Sen åt vi middag och begav oss mot Stadion för kvällens konsert som var helt underbar. Vi var tämligen överens efteråt om att det fick fyra plus av oss. Minus var att scenen var så låg så vi såg nästan ingenting. Sen hjälpte det inte att jag hade kanske stockholms längste kille framför mig. Han var dryga två meter och med mina ynka 1.68 så förstår jag hur min vän Maria måste känna sig.. Men musiken var hur som helst jättebra så jag kanske lägger upp ett litet filmklipp senare i veckan..

Nu väntar jag på att Ubbe ska komma hem så kanske det blir lite soffhäng innan sängen. Hoppas eran helg varit bra!

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Kul att höra att ni haft det bra. Jag har inte hunnit med så mycket i helgen annat än att träna, men kvällarna har varit lugna och sköna. Imorgon börjar verkligheten för mig, i veckan jobbar jag mån-ons och veckan efter det börjar jag att vara ledig måndagar. Kram kram, så hörs vi i veckan!

    SvaraRadera