tisdag 25 augusti 2009

Tisdag

Idag har vi också tagit det lugnt. Vi har varit ute och promenerat på morgonen och sedan åkte vi till Sjulnäs på eftermiddagen och hälsade på Ronjas farmor.

I helgen när vi var i Stockholm passade jag på att äta Falafel eftersom jag inte hittat nåt ställe i Piteå som har bra sådana. Igår fick jag ett infall att jag skulle göra mina egna. Jag åkte till affären och inhandlade kikärter och begav mig hemåt för att göra min egen version av Falafel. Det blev jättebra. Inspirerad som jag vart så bestämde jag mig idag för att göra grönsaksbiffar då vi hade lite kokt potatis i kylen sen i helgen. Jag kokade morötter och bladade ihop min egen lilla mix och stekte dem sedan. Det blev jättegott, enda nackdelen var att de flöt ut så att det blev plättar men smaken var jättebra. Jag ringde sedan till min vän Sandra som är kock för att höra vad man ska göra för att de inte ska flyta ut. Fick bar med tips och ska prova det nästa gång för det blir definitivt en nästa gång. Här nedan är en bild på mina biffar/plättar. Jag gjorde även egen Tzatsiki till falaflarna igår som blev kvar så det fungerade alldeles utmärkt till biffarna. Jag gjorde även en egen salsa igår som fick mer än godkänt av till och med Ubbe:)




Här är lillan idag i krypartagen.


Jag lyckades fånga henne på bild framifrån också.

Här är en garanterad ansiktsbild.


Nu har Ubbe lagat middag till mig, också ett experiment så det ska bli spännande. återkommer ifall det blev gott..





1 kommentar:

  1. Anonym18:09:00

    Det såg ju riktigt smaskigt ut. Här hemma fanns ingen inspiration så det blev spagetti, köpes köttbullar och AJs brunsås...

    Jennie

    SvaraRadera