fredag 17 april 2009

Det är nästan så att man vill gråta en skvätt

Nu är det dags för en uppdatering då jag varit lite dålig på det. Var rädd att ni skulle tröttna efter alla mina inlägg efter påsken.




Idag har jag varit med Sara och Emilia på stan, vi mötte även upp Linnea för en lunch. Mycket trevligt. Jag har dock lite köpstopp just nu men en liten tygelefant till Ronja inhandlades och jag tror faktiskt att hon uppskattade den för hon blir glad då jag håller fram den.


Ikväll har vi premiärgrillat. Helgrillad fläskfile och en väldigt god pastasallad till. Det var sjukt gott, längtar till nästa gång.


Vi har ikväll suttit och pratat och insett att på fredag skickas köket ut så senast nästa måndag kommer vårat kök!! Nästa vecka ska tapeter beställas och i helgen ska golvvärmen påbörjas. De har tjuvstartat lite igår bara för att se hur de skulle göra. Gud va roligt det blir. Jag har fått lite önskemål om att lägga ut vilket kakel och klinker vi valt och det kommer, ska bara idas hitta någon bild på det. Vi har iallafall bestämt oss för badrumsinredningen som jag visade i något inlägg för ett tag sedan, det kommer att bli jättefint. Att man kan ta ett sådant fult hus och göra det så fint. (sorry morfar) Taket blev så j**la fint så man nästan skulle vilja gråta en skvätt..

Ronja har sovit jättedåligt de senaste dagarna, för att vara hon iaf, så jag vet inte riktigt vad som är fel. Jag vet att jag inte ska klaga och att det finns de som har det värre och att hon ju brukar sova hela nätterna men när jag inte vet varför hon sover dåligt så blir det jobbigt. Har börjat ge henne fyramånaders ersättning då jag inte tror att hon håller lika bra på den andra längre. Hon är ju gode stor. Det går bra iallafall och gröt har hon ju också börjat smaka på litegrann. Vi får väl se om hon kanske sover bättre när hon får börja äta portioner av gröt. Fortsättning följer..

Imorgon ska jag, helt otippat, på stan med Lisa. Ska nog köra till Djupviken och gå därifrån så vi får frisk luft och motion. Eventuellt kanske jag promenerar till Colorama och kollar på tapeter också. Vi får se.

Nu ska jag gå och fortsätta vårat fredagsmys men jag avslutar med att lägga ut en bild på vårat fula hus som ska bli fint. Kommer att se helt annorlunda ut både på insidan och utsidan:)






kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar