onsdag 15 april 2009

hej hej

Idag har vi tagit det väldigt lugnt. Vi (jag) har städat undan efter fjällresan och tvättat lite. Ronja har sovit ute i vagnen i nästan tre timmar, lycka!

Vid fyra åkte vi in till stan och mötte upp Ubbe på Beijers för att bestämma kakel och klinker till badrummet. Inte lätt men vi är väl som klara med det nu. Vi kollade även på innerdörrar och är klara med det med. Sen ska vi beställa tapeter till veckan och golvet är beställt idag. Det går framåt nu med rasande fart. Jag tror att de ska lägga in golvslingorna till helgen för de är och kapar spånskivorna till golvet ikväll.

Vi har haft besök av syster Sara och hennes Andreas idag, det var mycket trevligt hoppas att de kommer tillbaka någon fler gång.

Lillan har varit lite gnällig idag. Inte mycket men det är som att det är nåt som inte är bra. Jag misstänker att hon kanske har nåt vajsing i magen eller vad det då är. Hon är hungrig mest hela tiden. Det är inte så att hon gråter och hon är glad men väldigt lätt till gnäll. Hon har ju som aldrig gnällt så jag är inte riktigt van. Hon vaknar även på natten också och det är ju nåt som jag inte heller är van. Jag tänker att ersättnngen inte räcker längre så jag har provat att ge henne fyramånaders-ersättning så får vi se hur det går. Hon fick även smaka en minitesked gröt idag och hur det ser ut kan ni se här nedanför. Jag läste runt lite på internet och många hade börjat ge smakis av gröt redan vid tre månader så jag provade. Vi får väl se hur hennes mage tycker om detta. Jag gav henne iallafall risgröt med banan och persika och det sköljde vi ner med vatten.


Nu ska jag gå och se om det är nåt spännande på tv och samtidigt läsa Family Living som jag köpte igår. Världens bästa tidning föressten. Den skulle jag vilja prenumerera på, kanske ska ta tag i det.

ha det så bra och kram från mig!

1 kommentar:

  1. Kul med gröt för lillan! Ser gärna lite prov på vilket kakel o klinker ni valt till huset! Kram kram

    SvaraRadera