tisdag 7 april 2009

passa på

Det är bäst att passa på att skriva medan Ronja sover. Hon har sovit helt fantastiskt bra inatt, somnade 19.30 och vaknade 05.30. Jag brukar vakna nån gång under natten för att stoppa in tutten men inatt har jag inte hört henne nåt alls. Antingen sover jag väldigt tungt eller så har hon sovit gott. Jag är rädd för att jag har blivit för bekväm i hennes sovtider så när hon börjar vakna sen och vilja äta mitt i natten så kommer jag att vara helt slut. Inte för att det är säkert att hon nu gör det men det är bäst att utgå från det så att jag är beredd på det.

Idag ska jag packa inför imorgon, det mesta har jag dock lagt fram (!)Det är verkligen inte likt mig att packa flera dagar innan men jag tänkte att jag skulle prova på den varianten så kanske jag komemr ihåg nåt av det jag ska ha med mig. Jag har en tendens att glömma allt det viktiga man ska ha med sig. Nu har vi ju det mesta i husvagnen, till och med ersättning har vi kvar där. Kommer dock inte ihåg om jag lämnade ett blöjpaket eller om jag tog hem det. Jag får väl ta med mig ett, de lär ju gå åt iallafall.

Ronja hade bajskalas igår, men till skillnad från Melker så stannade allt kvar i blöjan, det var inte illa. Vi har provat Papmers Active Fit och det måste jag säga, väldigt bra blöja.

När jag har packat färdigt ska jag gå en promenad med Selma och sen ska vi åka till Sjulnäs där det vankades palt. Ubbe ska klippa sig 18.30 så jag far dit innan så får han komma dit sen. Hade även tänkt dammsuga ur bilen, det blir lite sand av vagnen. Ska även lyfta in Selmas bur igen då vi ska ha med den till fjällen.

Nu hör jag lillan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar