söndag 5 april 2009

Fårön runt

Idag lyckades jag övertala Ubbe att han inte skulle jobba så länge och sedan sparka Fårörundan med oss. Jaja vi har ju inte sparkat ännu men jag har höga förhoppningar. Annars far jag och Ronja själva i det vackra vårvädret.

Igår gick jag och Camilla en promenad med barnen. Vi gick runt Djupviken och tittade på hus, det var trevligt. När vi sedan kom tillbaka till huset hade mamma kommit dit och höll på att grädda våfflor. Mycket uppskattat!

På kvällen åkte vi och hälsade på Peder, Camilla och Elton. Vi såg Robinsson och sen såg vi filmen Vid din sida som är en mycket bra film, eller hur Camilla?:)

Ronja sov till halv sju imorse vilket är rekord tror jag. Hon var väldigt söt när hon vaknade, hon låg bara och skrattade i sängen när jag tittade dit. Det är en bra start på dagen måste jag säga.
Vi hade eventuellt tänkt oss en tripp till Sjulnäs idag för att planera lite vad vi ska ha för mat med oss till fjällen, det är ju onödigt att vi lagar två uppsättningar istället för att äta tillsammans varje dag. Det blir nog bra!
Hoppas att ni alla får en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Gissar att C somnade till filmen...

    SvaraRadera
  2. Anonym21:43:00

    Jag kan inte direkt säga att jag somnade.. jag var klarvaken hela tiden. Däremot grät jsg som aldrig förr. Spelar ingen roll hur många gånger jag ser den. Gråter lika mycket varje gång... Kanske hade varit bättre om jag somnat =)

    /Camilla

    SvaraRadera
  3. Klart man ska gråta om det är sorgligt, det hade jag gjort om Ubbe inte varit med. Han pratar så mycket under filmer så jag hinner aldrig riktigt leva mig in i den ordentligt.

    SvaraRadera