söndag 19 april 2009

moppetur

Idag har jag varit på en premiärtur med våran nya moped. Ska ta en bild så ni får se hur pärlan ser ut. Den är orange och fin.

Syster har fyllt 24 år idag så hon har haft kalas här hos oss då hon bor i en etta med två hundar. Kunde bli lätt trångt där och vi har ju mycket plats så det passar ju bra. Det var ju iofs bara jag, mamma, pappa, syster, Andreas och hans som Anton och Morfar. Det var mycket trevligt. Ubbe var i huset och jobbade stackarn men han hann hem och fick lite tårta han med.

Jag har varit ute och promenerat två promenader idag, en på förmiddagen och en nu ikväll där jag även fick med mig Urban. Lillan somnade fort i vagnen men när vi var påväg tillbaka så kollar jag i vagnen, då ligger hon bara där och kikar och börjar såklart att skratta när jag kikar in. Sötunge!

Imorgon är det dags för babysim igen då vi haft en veckas uppehåll för påsken. Det har ju g¨tt så bra alla gånger så jag väntar på bakslaget..

Ronja har börjat äta fyramånadersersättning och smakportioner. Jag har tjuvstartat lite då hon inte verkat nöjd på det hon fått innan. Jag märker faktiskt en skillnad. Nu håller hon längre på maten och vill inte äta en gång i timmen. Det känns skönt. Hon är ju ganska stor så hon behöver kanske mer mat. Gröten spottar hon fortfarande ut men det är ju ingen brådska, hon ska ju bara smaka på den. Hon fick även smaka banan- och persikopure idag och hon åt det faktiskt. Nu fick hon bara typ en tesked men hon svalde det iallafall. Kul när hon börjar äta lite mer matigt:)

Nu ska jag gå och se parlamentet.

kram på er!

1 kommentar:

  1. åhh tisdag är ända dagen jag inte kan.. men du onsdag då? kram kram

    SvaraRadera