torsdag 2 april 2009

Middagstips

Jag har alldeles nyss dammsugit medan Ronja skulle somna, hon var envis idag men jag var envisare och nu sover hon.

Ubbe har nyss varit hem och ätit för att sedan åka tillbaka till huset för att sätta igång med listningen.


Jag gjorde så god mat igår så jag måste tipsa er om den. Jag hade starka korvar som jag stekte med paprika och lök i chiliolja, sen hällde jag över vatten och couscous, rörde om och lät det stå i fem minuter. Det blev jättegott. Jag gjorde en dressing på Turkisk youghurt, lite chiliolja och sweet chilisås. Det blev väldigt gott. Korvarna jag använde heter Merguez. Det går ju att ha annat i också men eftersom det var första gången jag gjorde det så var jag lite feg. Nästa gång ska jag stoppa i kikärter tänkte jag. Såg receptet på nyhetsmorgon för några dagar sen så det finns säkert på recept.nu


Idag har vi inte gjort nånting. Ronja har sovit ute i nästan fyra timmar. Det behövde hon så förkyld som hon är, men ingen feber. Nästäppan har släppt lite men hon kraxar i halsen och det är svårt att veta hur länge man ska vänta innan man ringer bvc. Hon har varit krasslig i två veckor snart. Nån som vet?

Nu ska jag gå ner och se bygglov och vänta på att Ronja vaknar!

Nästa gång kommer det lite bilder från dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar