lördag 4 april 2009

Mulet och grått

Idag är det väldigt mulet ute, jag hade hoppats på sol men man kan ju inte få allt här i världen.

Oj nu är ekorren tillbaka! Jag sitter och tittar ut genom fönstret uppe på loftet och ser en ekorre springa förbi, så är det att bo i skogen:) När vi flyttade hit såg jag ekorren varje dag men nu tror jag att han hellre betraktar våran gård från avstånd med tanke på tokan vi har härinne. Det var längesedan jag såg honom så jag trodde han blivit påkörd men nu är han alltså tillbaka.

Jag sitter och dricker kaffe och funderar vad jag ska göra av dagen idag. Det jag med säkerhet vet är att jag ska åka till huset med lite smörgåsar till byggarna. Jag hade tänkt gå på stan med Lisa men igårkväll kände jag att jag verkligen inte var sugen på stan. Jag vill vara ute och få lite luft och röra på mig. Jag kom ihåg att Camilla sagt att hon ville gå Fårörundan så jag tänkte föreslå det för Lisa istället får vi se vad hon säger om det.

Nästa vecka åker vi alltså till fjällen, jag längtar väldigt mycket för det är så härligt att vara där, gå i långkalsonger hela helgen och inte bry sig om hur man ser ut. Ubbe brukar ha synpunkter på att jag väldigt sällan duschar däruppe men jag tycker att det är så skönt att få vara lite skitig. Nu ska ju Sara, Stefan och Emilia med så nu ska jag faktiskt anstränga mig lite annars kanske de inte vill umgås med mig mera:)
Ronja sover nu och jag ska passa på att gå ner och vika lite tvätt så jag får det ur världen. Jag bad Ubbe igår men han gjorde det ganska klart att han tyckte att det var mitt jobb. Han bygger vårt hus och jag fixar här hemma, det kan jag väl iochförsig köpa.
Ha en bra dag, jag bjuder på en bild så ni blir glada:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar