torsdag 5 mars 2009

Amning

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med amningen. När jag ger henne mat så suger hon en stund och sen släpper hon och gråter och drar i bröstet. Antingen är det för att jag inte har nog med mat eller så är hon bekväm och tycker att det kommer för sakta jämfört med var det gör om hon får flaska. Jag vill gärna amma för att det är väldigt praktiskt samtidigt som jag inte blir lika låst om vi ger henne ersättning. Vilket dilemma...

Vi har ikväll varit till hemmingsmark för att träffa den nyaste medlemmen hos familjen Viklund. Väldigt söt och liten. Ronja såg ut som en bjässe. Då vägde bäbisen mindre än vad Ronja gjorde när hon föddes och hon är lite drygt två veckor. Det bjöds på semlor men eftersom vi just ätit middag när vi åkte dit så orkade jag inte min.

Imorgon är Ubbe ledig för att vara i huset då han inte får vara där på lördag. Jag ska även till huset imorgon men jag tror att jag ska ta en promenad in till stan kanske. Skulle behöva ett par täckbyxor och en tunnare jacka som jag kan ha när jag promenerar. Jag har hittat ett set som jag vill ha men det är lite dyrt så det tål att funderas över..
Tänkte bjuda på lite bilder av huset så ni får se vad vi har gett oss in på. Det får avsluta kvällens inlägg!

5 kommentarer:

  1. Anonym02:00:00

    Hej Malin, fick nyss ett tips om din och Ronjas vardagsblogg. Så himla söt lilla fröken är, lik dej tycker jag nog. Själv är jag nybliven farmor till både en pojke och en flicka här i Californien. Du kan läsa om det på vår egen blogg. Lycka till med både barn och hus.

    SvaraRadera
  2. Anonym08:05:00

    Hmm kan det vara en önskelista....
    //Mamma

    SvaraRadera
  3. hehe nä det var ingen önskelista men om du vill ha en så finns det en cykelkärra på Jula som jag önskar mig:)

    SvaraRadera
  4. Hej Anna.
    Trevligt att hitta på dig i blogvärlden, det är tydligen den nya världen..Hoppas allt är bra med er? Söt liten tjej Du har fått, hon ser precis ut som en Ronja. Trevligt med hus att pyssla med, men jag kan förstå att det är fullt upp. Det tar ju lite tid att ha familj. Min familj har flyttat till Djurås och här är det oxå en hel del projekt, mest utomhus som tur är.
    Ha det bra och lycka till med familjelivet och husrenovering.
    Mvh Malin Björk

    SvaraRadera
  5. Anonym04:26:00

    Gud så söt din Ronja är!! Blir lite avundsjuk på hennes stora kalufs måste jag ju erkänna :) Vars har ni det nyinköpta huset då? //Cicci

    SvaraRadera