fredag 27 mars 2009

Nya tag

Ja då var det fredag igen och lillans feber är som bortblåst. Förkylningen är kvar men jag är glad att det inte blev nå mer feber. Hon var väldigt täppt i näsan då hon vaknade så jag tog en omgång med näsfridan. Barnmorskan gillade inte att jag använder näsfridan men hur ska man annars få ut snoret, det blir ju mycket bättre när ja använt den. Hennes förslag var, inte helt oväntat, att droppa bröstmjölk i näsan. hon var lite torr bakom ena örat, hennes förslag var, smörj med lite bröstmjölk. Hon hade några röda prickar på magen, hennes förslag var, smörj med lite bröstmjölk.. Ja ni fattar.. Jag smörjer med hudkräm, jag droppar koksalt och använder näsfrida, jag klipper hennes naglar istället för att fila dem, är jag en dålig mamma för det??

Idag är det, förutom kallt ute, väldigt soligt så jag får se vad det blir. Skulle vilja träffa Karin lite innan hon åker tillbaka till sthlm.

Nu ska ni få höra vad som hände imorse.. Ni kanske minns att vi bodde i nästan två veckor hos svärmor och svärfar för att pannan la av? Ja i morse när jag skulle duscha, vad händer då? Jo inget varmvatten.. Jag suckar och säger till Urban som går ut i garaget för att kolla pannan. Den hade stängt av!!! Nu börjar helvetet igen.... Jag ska gå ut och kolla den igen men fungerar den inte så börjar jag nog att gråta tror jag. Nog är det väl ändå konstigt att ett stort rörmockarföretag i Pite, nämner inga namn, inte kan sälja pannor som fungerar, och framförallt att de inte kan få de att fungera. Det ska ändå vara deras dyraste sort och då tycker jag att de borde ha nån som kan med den.. Jaja jag är lite bitter men jag tycker inte om att frysa. Ronjas fingrar var isbitar imorse när jag lyfte över henne till mig. Fortsättning följer...

Nu hör jag Ronja knorra, ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Anonym09:44:00

    Halloj vännen! Gu så kul att du skaffat dig en blogg! Kanonkul att läsa vad du hittar på under dagarna! Verkar bli många och långa promenader!! Mysigt!
    Själv e jag ju precis i starten av min mammakarriär. Haha! Lär mig något nytt varje dag! Ha det så bra! Kramar Lisa och Molly!

    SvaraRadera
  2. Anonym09:52:00

    Halloj! Varför inte använda näsfrida?? Den går iallafall varm här hemma..det är ju som sagt enda sättet att få ut snoret ju!!.. Bröstmjölk iall ära men jag tycker inte den är bra annat än till mat.. har testat det på allt du nämnde men utan resultat..Dessa barnmorskor..:)

    SvaraRadera
  3. Anonym18:00:00

    Varför ska man inte ha näsfrida?? Det var det bästa även när flickorna var små och inte tog dem skada. Har du prövat bivax salva, den är fet och går att använda överallt.Tråkigt med värmen hos er,man kan ju bli lite irriterad.....
    Ha det gott/Lenita

    SvaraRadera
  4. Ja jag har ju bivax hemma, jag ska genast prova det bakom hennes öra. BM sa att näsfridan skapar ett undertryck i örat men jag använder den ändå för annars är hon jättesnorig hela tiden.

    SvaraRadera