söndag 15 mars 2009

underbara söndag

Igår var jag på fest, det var väldigt trevligt och behövligt. Kanske inte behövligt med tanke på alkoholmängden men behövligt att jag behövde känna mig som mig..ja svårt att förklara men skönt var det iallafall. Det hade då gått bra för pappan som var hemma själv med henne första gången, men det tvivlade jag inte på att det skulle göra, han är duktig.

Idag var dock mindre kul, klockan halv sex vaknade lillan och ville ha mat, då tyckte pappan att det ju bara var att ge henne tutten igen, hm.. det märks att han inte har hand om henne så mycket för om hon inte ätit sen kvällen innan så tror jag inte att en enkel napp stillar hennes behov så jag gick upp och värmde lite mat och sen fick han ge henne medan jag försökte somna om.. lättare sagt än gjort.. Jaja jag har fått ut mycket av dagen, jag får se det så:)

Idag har jag promenerat från Djupviken in till stan för att möta upp med Lisa och Ida, vi gick och åt lunch på Maxim och sen drack vi kaffe på Waynes. Trevligt! Sen gick jag tillbaka till Djupviken för att åka till Sjulnäs och söndagsmiddag. Idag blev det röding och potatis.

Nu har lillan somnat. Det finns två sätt att söva henne. Det första, vilket är min favorit, är att hon somnar direkt jag lägger ner henne i sängen och stoppar in tutten i munnen, det andra att hon lägger sig, vägrar ta in tutten i munnen, skrattar, spottar ut tutten när den väl är inne. Somnar, spottar ut tutten, vaknar, somnar, spottar ut tutten, vaknar..ja ni förstår. Idag var det den senare varianten tyvärr så jag får springa upp och ner för trappen hela tiden men nu äntligen har hon somnat. Måste hitta de där routern så vi kan ha datorn nere istället. Så är det att leva i kartonger, inget finns att hitta åt.

Imorgon finns två alternativ till aktiviteter. De är helt beroende av vädret. Om det är sol blir det en promenad fårön runt, är det dåligt väder blir det familjens hus och sångstund. Vi får se hur det blir. Blir nog trevligt vilket som. Jag uppskattar verkligen mina mamma/pappa-kompisar. Det ger mig nåt att se fram emot varje vecka! Tack ska ni ha!

Nu ska jag surfa runt lite på mina favoritbloggar, det är några stycken och det var ett tag sen jag läste dem. Hej då!

1 kommentar:

  1. Vi uppskattar dig med:)! Ifall vi ska promma så bör vi gå senast 11.15 för att hinna. Carro var nog också sugen att hänga på. Vi hörs på förmiddagen. Kram o sov gott

    SvaraRadera