torsdag 26 mars 2009

BVC

Idag har vi varit på BVC för tremånaderskontroll. Ni som vet vad det innebär vet att hon tagit sin första vaccination. Det var två sprutor och den första skrattade hon sig igenom (med lite hjälp av sin mamma). Den andra däremot tyckte hon gjorde ont för då började hon att gråta. Barnmorskan sa att hon kunde bli lite gnällig och febrig men att inte alla barn blev det. Hon har varit glad hela eftermiddagen då hennes moster har varit här men nu framemot kvällen så har hon varit lite gnällig och då jag skulle byta blöja och förbereda för natten tog jag feber och det visade sig att hon hade det. Jag gav henne en alvedon och nu sover hon, omän lite oroligt men ändå. Hon grät lite i sömnen nyss men jag stoppade bara in tutten så gick det bra. Stackars..

Idag har jag bjudit mina föräldrar, samt syster på middag. Jag gjorde en pastasallad då jag blev så inspirerad av Jennie för några veckor sedan. (Jag kom dock ihåg köttet;) ) Det var mycket uppskattat och det var faktiskt jättegott. Däremot är jag grymt dålig på att beräkna hur mycket man ska göra och resultatet av detta är att vi nog får äta pastasallad hela helgen.. Jaja den var så god så det gör nog inget.

Ubbe har lånat en färgspruta i helgen så han ska grunda alla tak och väggar samt försöka sig på att lista lite. Han är ju själv i helgen så jag tror att han gör bäst i att vänta med att lista tills han får hjälp av nån som kan det, typ hans bror som ju är snickare, men nej nej han är envis och ska försöka sig på det iallafall. Vi får väl se hur det blir. Skämt och sido så är han faktiskt väldigt duktig i huset, han har, med lite hjälp förståss, gjort det mesta i huset själv och han spenderar många timmar på att göra ett fint hem till oss.

Imorgon tror jag att vi ska träffa min vän Karin ifall inte lillan har feber förståss för då håller vi oss hemmavid. Kanske tar mig en tur runt fårön på spark om vädret tillåter.

Nu ska jag gå och lösa lite korsord, måste bara få säga att jag älskar korsord!

ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar