onsdag 18 mars 2009

Guldbyxorna

Nu har Ubbe åkt till jobbet, jag har diskat och satt igång en tvätt. Idag ska vi åka till fjällen så därför är det en hel del som behöver fixas. Eftersom jag gärna vill fara och bada med lillan så betyder det en tidig morgon. Inte för att det hör till ovanligheterna men Ronja var tydligen morgontrött idag så jag hade ju kunnat passa på att sova.

Detta kan låta lite konstigt men jag är så lycklig, jag har hittat mina överdragsbyxor!! Vissa gläds över lite men de har varit borta och jag har vänt upp och ner på hela garaget (där vi har alla våra saker nerpackade) för att hitta dem och så hade jag hängt in dem i en garderob. Att jag ska vara så ordentlig.... Jaja hur som haver så har jag hittat dem och är väldigt glad, jag har till och med legat och tänkt på dessa byxor när jag ska sova på kvällarna för att jag inte har kunnat hitta dem men nu så.

Idag ska vi alltså åka till Öjeby badhus och bada med våra vänner, det ska bli mysigt och då får vi se vad lillan tycker om att bada. Jag hoppas att hon är som mig och inte som sin far. Han är en riktig badkruka. Eller han tycker det är ok så länge han inte behöver vara under vattnet.

Vi åker ju till fjällen i eftermiddag så jag kommer nog inte att skriva nåt under helgen då vi inte fixat vårt mobila nätverk ännu. Hoppas att ni klarar er utan ett tag. Det ska bli väldigt skönt att komma bort och det ser ut som att det ska bli fint väder också. Det som är bra däruppe är att det inte är lika slaskigt som här.

Jaja nu ska jag gå och ta upp lillan!

2 kommentarer:

  1. Anonym07:30:00

    Vad bra att byxorna är återfunna! Vi ses snart!

    SvaraRadera
  2. Anonym08:22:00

    Hej hej!

    Vad skönt med fjällen, jag längtar också efter att få åka iväg. Har verkligen nedräkning till påsk nu :)

    Jag och David var förbi erat hus igår, det har hänt mycket sen sist. Tänk vad kul det blir då ni bor där. Då ska ni få många besök, ni bor ju perfekt då man går djupviksrundan!

    Ha en supertrevlig helg :)

    Kram
    Linnéa

    SvaraRadera