onsdag 4 mars 2009

lunch



Idag har jag en lunch inplanerad och sen ska Ronjas moster komma hit och vara med henne så att jag kan få städa i lugn och ro. Jag vågar ju inte hoppas att hon, som igår, sover en middagslur på tre timmar. Jag ska idag och inhandla en sackosäck. Anledningen till detta är att hon igår sov i Emilias sovsäck i tre timmar. Vi har redan en men det är ju Selmas och jag tror inte att hon frivillit ger bort sin.

(Detta är inte hennes sackosäck utan hon har en lurvid, detta är hennes gamla som hon har gett bort till hundarna på Dalvägen. Rapporter säger att den är väldigt populär även där.)


Lillan har sovit bra inatt, hon somnade vid åtta igårkväll och vaknade vid fem som vanligt.Jag tog över henne till mig och hon fick äta för att sedan somna om till åtta. Jag skulle ju kunna lägga henne vid elva istället så kanske hon sover till nio istället men jag tycker att det är skönt att få lite tid på kvällen för egentid.

Jag satt och tittade på bilder och hittade denna, helt ofattbart att jag sett ut så. Att hon har legat i min mage. Hur fick hon plats? Jag saknar INTE min mage. Jag tyckte mest att det var jobbigt att vara gravid, helt klart värt det, men jobbigt.

Nu ska jag gå och klä om för att åka in till stan när lillan vaknar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar