lördag 14 mars 2009

Skrikig unge

Igår var vi och hälsade på några vänner och då visade Ronja sin värsta sida någonsin måste jag nog få säga. Hon skrek och skrek och skrek så till slut väckte vi deras lilla kille som låg och sov på övervåningen. Jag vet inte vad som hände för hon har aldrig skrikit sådär förut. Hon somnade i bilen hem och jag la över henne i sängen men då var hon ju helt plötsligt jätteglad och ville inte alls sova så jag tog upp henne och gick och böt blöja. När hon sen skulle få mat så började hon att skrika igen. Hon skrek så att det skar i mammahjärtat, i pappahjärtat också för den delen. Tillslut la jag henne vid bröstet och hon bökade och skrek men tilslut la hon sig och snuttade och då efter en stund exploderade det i hennes blöja, då bajsade hon. Vi böt på henne och sen fick hon lägga sig och somna vid mitt bröst och sen bar jag över henne till sin säng och då sov hon till 06.00 imorse. Då vaknade hon och har varit hur glad som helst.. Det är konstigt det där..

Hur som haver så hade jag ju tänkt mig på fest ikväll, känns väl sådär med tanke på gårdagen så jag får se hur jag gör. Jag skulle väldigt gärna vilja gå, jag älskar ju att klä upp mig och gå ut och speciellt nu när jag umgås med Ronja hela dagarna. Det lät hemskt men vad jag menar är att jag älskar att spendera dagarna med henne men jag känner att jag skulle behöva få vara lite Anna och inte bara mamma för en stund. Jag vet dock att jag inte skulle kunna slappna av om jag vet att hon är grinig och skrikig så vi får se hur dagen avlöper.

Nu ska jag gå och se om familjen ha vaknat, de ligger alla tre och sover i storsängen. Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Men lilla Ronja, hoppas hon mår bättre idag. Var ni hos C, P o E? är ni som ska på festen ikväll(ifall du ska dit)?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Anonym14:57:00

    Inte var hennes skrikattack så farlig och att Elton vaknar till på kvällen är verkligen inget ovanligt. Nog måste vi se mer av den där sidan om vi ska hålla med om att hon är en skrikig unge =)

    Ikväll blir det fest. Jippie!! ses snart!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Anonym15:16:00

    Hoppas allt är bättre idag så du kan fara på fest och slappna av, det är du värd, det är alla mammor värda ibland. Ha så kul.

    SvaraRadera
  4. Anonym21:52:00

    Hej Anna (rätt namn den här gången) stackars Ronja hade väl magknip. Sånt händer ju med den snällaste unge :-) Hoppas du kunde gå på fest och koppla av lite, det behöver småbarnsmammor. Undrar just hur det ska gå här med två i samma ålder.

    SvaraRadera