tisdag 31 mars 2009

Ane Brun

Måste bara få tipsa om en väldigt bra skiva, Ane Bruns Changing of the seasons. Grymt bra!

Idag har jag tid hos barnmorskan klockan halv elva. Jag ska försöka ringa och avboka tiden men ja vet inte hur man gör, vart ringer man?? Hennes telefontid börjar ju elva så då är det ju försent.. Jag ska nämligen dit imorgon för cellprov så då tänkte jag att jag kan göra det jag skulle ha gjort idag imorgon. Jag fick backning på knipövningarna men det kan ju inte ta så lång tid att konstatera att jag inte kan det fortfarande. Jag tränar och tränar men det går inte så bra. Nog om detta.

Ska nog ta tag i att organisera min Ipod idag, ska rensa helt och börja om frår början. Allt utom ABBA den får vara kvar.

Ronja sov till halv sex idag, det var ett tag sen. Hon har oftast vaknat vid halv fem senaste tiden så jag blev lite chockad när jag såg vad klockan var. Hon vaknade dock vid tre för då hostade hon ganska mycket. Nu sover hon i babysittern här brevid mig. Vi steg upp med Ubbe så att han ska få träffa henne lite. Hon satt vid bordet i sin stol och pratade på, synd att man inte förstår vad hon säger bara.

Jag tyckte att det gjorde fruktansvärt ont att föda barn, jag vet att jag tänkte under tide att det inte skulle bli några fler barn. Jag förbannade de som sa "Du glömmer" och tänkte att det gör jag inte alls det. Sen kom jag på mig själv för någon dag sedan att jag tänkte att det kanske inte var så farligt, det är ju bara för en kort stund.. Dåblev jag förbannad på mig själv för jag hatar att andra ska få rätt när det gäller mig.. jag känner ju mig bäst. Så där har ni det, JAG HAR GLÖMT!

Jag pratade med arbetskollega igår och hon ska hämta sin labradorvalp idag. När vi började jobba ihop hade hon fyra, sen tog hon bort yngsten efter att han visat lite aggresiva tendenser mot barn och andra. Nu förra veckan hade hon sorg igen då hon var tvungen att ta bort äldsten för att han blev jättesjuk så nu har hon bara två kvar, men inte länge till. Hon har väldigt fina hundar, en av dem har vunnit väldigt många utställningar. Han vart världsvinnare i Älvsjö förra året och det är stort. Jag måste åka och hälsa på henne när hon har kommit sig tillrätta med valpen.

oj vad långt inlägg, kanske är min avsaknad av vuxet sällskap på kvällarna som gör att jag har så mycket att skriva om. Fast det är ju inte riktigt sant för igår var ju mamma här. Jaja här kommer två bilder. En när hon ligger och sover nu och en när hon sitter i barnstolen igår när jag och mamma åt middag.

kram










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar