lördag 28 mars 2009

Vattkoppor

Fick just veta att Ronjas kusin har vattkoppor, hoppas att det inte är alltför jobbigt för henne. De väntar bara på att storasystern ska få det med och jag undrar om inte det är lika bra att de har det samtidigt då de ändå måste vara hemma med en eller? (Lenita kanske inte håller med:) )

Ronja sover och Ubbe städar. Jag har lite egentid, det blir inte så ofta eftersom Ubbe ju är borta ganska ofta så det är bäst att passa på. Jag brukar passa på att ta en långdusch medan Ubbe är hemma men nu på morgonen har lillan sovit väldigt länge så även han fick lite egentid och den använder han till att städa :) Skönt för mig för det luktar härligt!

Jag tror att jag har bestämt mig för att sluta amma och ge henne ersättning. Hon bara skriker när jag ger henne bröstet, förr var hon bara gnällig men nu skriker hon. Det är ju säkert eftersom att hon blivit bortskämd med att det kommer fortare ur flaskan och jag kanske kan ta fighten och få henne att amma igen men jag orkar inte det just nu. Vi får väl se.

Idag ska jag nog på stan med Lisa beroende på ifall Ronja har feber. Jag tror inte det och förkylningen känns bättre idag. Är det så att on blir gnällig på stan så är det ju bara att gå hem igen. Hon brukar hur som helst mest sova i vagnen på stan ändå så.

Min vän Klara är hemma i helgen så jag hoppas att jag får träffa henne snart. Hennes är det andra bröllopet vi ska på i sommar då hon gifter sig med sin Martin.

Nu ska jag gå och blåsa håret och fixa till mig lite. Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Anonym13:12:00

    Än är det inte så många koppor men de kliar.Visst är det bäst att båda har det samtidigt.
    Jag vet själv att det var lite jobbigt att bestämma när det var slut med ammningen men skönt när jag verkligen bestämde mig.
    Njut när du får ha egen tid den är guld värd.
    Ha det gott//Lenita

    SvaraRadera