fredag 27 mars 2009

vatten

Jag har börjat ge lillan vatten, första gången tyckte hon nog att det smakade konstigt men nu går det ganska bra. Jag vet att man egentligen ska vänta tills fyra månader men vatten kan väl ändå inte vara skadligt. Det är inte så att jag ger henne fem liter om dagen. Jag frågade bm och hon sa att egentligen så behöver hon inte vattnet eftersom hon äter bröstmjölk. Men då jag sa att hon var förkyld så tyckte hon att det var en bra ide. Det går ju, som jag berättat tidigare, inte så bra med amningen och jag ger mer och mer ersättning. Jag vill ju verkligen amma nu, för att jag inte kan skulle jag tro, men hon skriker bara och då tar jag den enkla vägen eftersom jag är så trött. Ibland känns det som att jag är ensamstående.. Jag vet att jag inte ska klaga då hon sover så bra på nätterna men det gör inte jag. Jag vaknar vid minsta lilla ljud hon gör. Sen är jag ganska trött psykiskt också när jag är med henne hela tiden. Jag försöker stiga upp vid sex varje morgon så att Ubbe ska få träffa henne nåt eftersom hon sover när han kommer hem. Sen är det inte lönt att sova när hon sover för hon sover bara en halvtimme och då hinner jag bara somna så är hon vaken. Oj vilket klagoinlägg, det var inte meningen.. Nu slutar jag med det!

Idag har jag varit in till stan och träffat Karin som åker tillbaka imorgon. Det var trevligt förutom att Ronja fick för sig att skrika på stan, det har hon aldrig gjort förut så jag blev alldeles konfunderad. Det måste ju ha med antingen förkylningen eller sprutorna att göra. Jag for hem och gav henne en alvedon och då blev hon lite lugnare och nu är hon solstrålen själv så länge jag sitter med en meters avstånd eller går och bär på henne. Lisa kom förbi på en liten visit och det var trevligt att få sitta och prata lite vuxenprat.

Ikväll är Ubbe i huset så jag får roa mig själv tills han kommer hem.

Nu ska jag läsa lite bloggar, ha det så bra!

3 kommentarer:

  1. Anonym17:36:00

    Bajskalaset kom som på beställning, halleluja!!! Så även strömmen, så nu är middagen på g. Kul att du provar med vatten, hoppas även att amningen kommer igång igen.

    Ha en härlig helg och vecka, så hörs vi när vi kommit hem igen. Vet ej än om datorn och internet ska med, men jag hoppas på det.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Anonym17:54:00

    Tänkte bara berätta att Sanna nu har fått vattenkoppor, så inte Ronja blir smittad.Väntar nu bara att Moa ska få det.
    Ha det gott//Lenita

    SvaraRadera
  3. Lenita: Okej, då kanske vi inte kommer och hälsar på er på ett tag om det är ok:) Hoppas att det inte är alltför jobbigt för Sanna. Vi ses!

    SvaraRadera